
Ha egy SEO cég nem csak SEO szolgáltatásokat kínál, hanem a keresőoptimalizálás mellett kiegészítő marketingstratégiákat is szerepelnek az eszköztárában, azzal eredmények sokszorosan megtérülnek. A SEO partner kiválasztásakor ezért érdemes számba venni azt is, hogy milyen egyéb extrák szerepelnek a kínált szolgáltatások között.
Miért érdemes a SEO mellett kiegészítő marketingstratégiákat alkalmazni?
A fogyasztói viselkedés sokat változott az elmúlt években, ma az internetes keresésen keresztül aktívan keresik a számukra fontos információkat és a szolgáltatásokat. Ugyanakkor egyre nagyobb szerepe a közösségi médiának abban, hogy tűpontosan kiválasszák, hogy milyen márkákkal lépjenek kapcsolatba. A hagyományos marketing mellett egyre több cég alkalmaz SEO eszközöket. A SEO technikák mellett azonban érdemes egyéb marketing stratégiákat is alkalmazni, amelyek együttesen sokszoros megtérülést eredményeznek.
Azt, hogy ennek mekkora a jelentősége, könnyen megérthetjük az online kereskedelem oldaláról megközelítve. A webáruházak száma folyamatosan emelkedik, és egyre nő azoknak a vásárlóknak a száma, akik a hagyományos vásárlás helyett az online vásárlást részesítik előnyben.
- Viszont a statisztikák egyértelműen mutatják, hogy nagyjából 70 százalék azoknak a száma, akik vásárlás nélkül hagyják el az online kosarukat.
Egy másik példa is jól szemlélteti az e-kereskedelem komplexitását:
- Egy kutatás azt állapította meg, hogy a vásárlási döntések több mint 80 százalékára a weboldalon alkalmazott színek hatással vannak.
Ezek a példák alapján biztosan érthető, hogy miért kell egyéb marketing eszközöket is alkalmazni, és a SEO szakember kiválasztásakor miért érdemes olyan cég közül választani, aki a SEO-n kívül egyéb hasznos szolgáltatást, vagy komplex szolgáltatási csomagot kínál.
Konverzió optimalizálás
A SEO szolgáltatások mellett érdemes konverzió optimalizálást (CRO) kínáló partnert választani.
Google Analytics beállítások
A Google Analytics beállítások révén felmérhető a weboldal látogatóinak a viselkedése, amelyben külön nézetek szolgálnak az organikus keresési forgalom és a közvetlen forgalom számára. Ha minden egyes látogató esetében felmérik a visszafordulási arányokat, az oldalmegtekintéseket, és a webhelyen töltött időt, akkor pontos kép nyerhető arról, hogy mi az ami működik, és mi az, amely további feladatokat igényel.
Hőtérkép (Heatmap) elemzés
Ez a speciális szoftwer nagyon jól nyomon követi a weboldal látogatóinak a tevékenységét. Megmutatja, hogy például hol mozog az egerük, hová kattintanak, és azt is, hogy milyen messzire görgetik le az oldalt a látogatók. A kapott adatok megmutatják a weboldal erős és gyenge pontjait, amelyeket érdemes kijavítani, vagy megváltoztatni, és figyelemmel kísérni, hogy a változtatásokkal javul-e a látogatók megtartása.
Felhasználói élmény
A felhasználói élmény, az oldal használhatóságának mérésével (UX) megállapítható, hogy mi jelenti a látogatók számára a jó élményt, és az is, hogy hol vannak azok a pontok, amelyek miatt a weboldalt elhagyják. Ezek a kritikus pontok jól kiolvashatók a Hőtérkép és a Google Analytics adataiból. Megmutatja, hogy mennyire könnyű az oldalon navigálni, milyen könnyen igazodnak el rajta, és azt is, hogy a honlapon milyen könnyű a keresés, vagy éppen mennyire egyszerű a webáruház kosarának ellenőrzése, vagy a fizetés, legyen szó asztali gépről, vagy mobileszközről történő vásárlásról.
Következtetések
A Google érzékeli a visszafordulási arány csökkenését, a weboldalon töltött idő mennyiségét és a felkeresett oldalak számát. Így a rangsorban feljebb emeli a weboldal helyét, amely több megkeresést fog eredményezni.